Blok D - Młody biznesmen

Publiczna Szkoła Podstawowa z Oddziałami Przedszkolnymi im. Mikołaja Kopernika
w Kujakowicach Dolnych

Młody biznesmen

Zajęcia odbywały się w cyklu dwuletnim w roku szkolnym 2009/2010 i 2010/2011. Uczestnikami byli uczniowie klas III-VI.
W ramach zajęć dzieci w urozmaicony sposób, w różnorodnej formie miały możliwość zintegrować się, poszerzyć swoje horyzonty oraz krąg zainteresowań. Między innymi poznawały swoje mocne i słabe strony, rozpoznawały  emocje, uczyły się budować  pozytywne relacje w grupie, poznawały różne sposoby komunikowania się oraz zasady prawidłowej komunikacji. Miały też możliwość poznania źródeł stresu, sposobów  relaksacji, a także budowania systemu radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
Celem zajęć było rozwijanie poczucia własnej wartości, kształcenie umiejętności samooceny oraz nauka autoprezentacji.
Uczestnicy uczyli się określania typu inteligencji, badania  tendencji  do zajmowania się   określonym rodzajem działalności oraz dokonywali wstępnej oceny swoich predyspozycji zawodowych. Poznawali  siebie w aspekcie wyboru dalszej drogi kształcenia, planowania kariery zawodowej, określania własnych możliwości psychofizycznych  i predyspozycji   zawodowych. Dzięki zajęciom uczniowie mogli dokonać oceny predyspozycji do zajmowania się określonym rodzajem działalności zawodowej , podniosła się ich świadomości własnych uzdolnień i umiejętności. Uczestnicy poznali klasyfikację i charakterystykę różnych zawodów, wyodrębniali zainteresowania, cechy osobowości i wartości istotnych dla wyboru zawodu. Zajęcia przyczyniły się do wzrostu poczucia odpowiedzialności oraz nabycia umiejętności zarządzania czasem i planowania, a także zobiektywizowania wiedzy o własnych pozytywnych cechach  i umiejętnościach i podniesienia świadomości własnych predyspozycji i możliwości rozwoju.

Działania prowadzone były w sposób dostosowany do potrzeb i możliwości uczestników, w ciekawej formie i z wykorzystaniem różnorodnych metod: ankiety, kwestionariusze, testy, karty pracy,  prezentacje, gazetki, mapy mentalne, tworzenie pism użytkowych i  prezentacji oraz w postaci warsztatów (kilkakrotnie prowadzonych przez zaproszonych specjalistów),
a także  gier edukacyjnych, wycieczek. Uczestnicy korzystali z różnych źródeł informacji : informatory, foldery, Internet.

Warsztaty:
- Jednostka i grupa, konstruktywna współpraca
- Komunikacja – skuteczne porozumiewanie się
- Stres i sposoby radzenia sobie z negatywnymi emocjami
- Potencjał, jakim dysponuję – uzdolnienia, zainteresowania, predyspozycje
- Zawody wokół nas – różne formy aktywności zawodowej

Wycieczki:
- Teatr Lalki i Aktora w Opolu, spektakle „Mr Scrooge”, „Piotruś Pan”
- Dinopark w Krasiejowie
- Muzeum im. Dzierżona w Kluczborku
- Gminna Biblioteka w Kluczborku
- Fabryka bombek w Krośnicach
- Ochotnicza Straż Pożarna w Kujakowicach Dolnych
- gospodarstwo hodowlane państwa Fichte
- firma stolarska państwa Lepsy

Trener: Barbara Marchewa


                                


Projekt "Każdy może zostać Omnibusem" jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Priorytet III - Wysoka jakość systemu oświaty. Działanie - Poprawa jakości kształcenia. Poddziałanie 3.3.4 - Modernizacja treści i metod kształcenia.
Okres realizacji projektu - 01.08.2009r. - 30.09.2012r. Wartość projektu - 7 068 555,00 zł.