Blok D - Młody biznesmen

Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Janusza Korczaka w Kluczborku

Kim chcę zostać?

Rok szkolny 2010/2011 
Trener: mgr Regina Hadryś

Cel główny Programu:

  • Wykształcenie umiejętności planowania, organizowania i oceniania własnego uczenia się.
  • Wykształcenie umiejętności związanych z planowaniem kariery zawodowej.

Cele szczegółowe:

  • Rozwijanie przedsiębiorczości u dzieci.
  • Poznawanie różnych zawodów i możliwości robienia kariery oraz wyrabianie szacunku dla różnych grup zawodowych.
  • Poznawanie podstawowych pojęć ze świata biznesu, rozwijanie języka ekonomicznego.
  • Wdrażanie do poszanowania pieniądza i ludzkiej pracy.
  • Uświadamianie, że dobre wyniki w nauce prowadzą do dobrej pracy, ciekawego wykształcenia oraz do wyższej gratyfikacji pieniężnej.
  • Nabywanie umiejętności prawidłowego analizowania, wnioskowania i uzasadniania.
  • Rozwijanie zaangażowania i dociekliwości poznawczej.
  • Rozwijanie umiejętności korzystania z komputera i wykorzystywanie podstawowych programów ułatwiających pracę przyszłego biznesmena.
  • Poznawanie walut wybranych państw na świecie.
  • Rozbudzenie zainteresowania liczeniem nie jako abstrakcyjną czynnością arytmetyczną, ale w powiązaniu z życiem codziennym (gospodarowanie kieszonkowym, oszczędzanie, planowanie wydatków, dokonywanie przemyślanych wyborów podczas zakupów, itp.).
  • Zwiększenie odpowiedzialności dziecka w zakresie środków finansowych, którymi dysponuje.
  • Poszerzenie repertuaru zabaw i gier grupowych dających możliwość przeżycia pozytywnych doświadczeń społecznych,
  • Kształtowanie właściwej postawy w czasie zabawy z koleżankami i kolegami.

Data: 14.12.2010           
Temat: Ocena własnych predyspozycji do pracy zawodowej.

Cele:

Na zajęciach uczyliśmy się: Jakie cechy są potrzebne do wykonywania danego zawodu?
Omówiliśmy zawody o których marzymy i zrobiliśmy swoje „przyszłe-wymarzone” wizytówki.

Data: 11.01.2011           
Temat: Praca wspólna zespołowa. Cechy potrzebne do takiej pracy. Wspólnie rozwiązujemy problemy, zadania i ćwiczenia.

Cele:

Dzisiaj uczymy się cech , które pomogą nam lepiej wspólnie się bawić i pracować.

Data: 29.03.2011         
Temat: Wycieczka do „Salonu piękności”. Poznajemy zawody: fryzjerki, kosmetyczki i masażystki.

Cele:

Nasza pierwsza wycieczka. Przygotowaliśmy dla Pań mnóstwo pytań:

  1. Co skłoniło Panią, do założenia własnego biznesu?
  2. Czy pracowała Pani na etacie, gdzie?
  3. Od ilu lat prowadzi Pani własny biznes?
  4. Czy koszty utrzymania biznesu są duże?
  5. Jakie opłaty musi Pani wykonywać co miesiąc?
  6. Czy sama Pani prowadzi księgowość?
  7. Czy zatrudnia Pani innych pracowników?
  8. Jak Pani reklamuje swój salon?
  9. Czy są u Pani promocje?
  10. Czy posiada Pani własne wizytówki?
  11. Jak wygląda cennik?
  12. Jakie usługi Pani oferuję?
  13. Czy oferta skierowana jest tylko dla pań?
  14. Jakie są usługi dla panów?
  15. Jak zachęca Pani swoich klientów by przyszli ponownie?

Otrzymaliśmy odpowiedzi na wszystkie nasze pytania, w szkole je przeanalizujemy.
Wycieczka nam się bardzo spodobała, zapewne pójdziemy jeszcze na inne.

Data: 24.05.2011      
Temat: Wycieczka do Pałacu w Gołkowicach-gospodarstwa agroturystycznego. Podsumowanie pracy całorocznej.

Razem z grupą IV – „MŁODEGO BIZNESMENA” pojechaliśmy na wycieczkę.

Cel:

  • Poznanie działalności gospodarstwa agroturystycznego.
  • Podsumowanie pracy całorocznej.
  • Wdrażanie do integracji grupy, poszanowania pieniądza i ludzkiej pracy.

Po zadaniu Panu pytań dotyczących prowadzenia takiej działalności, przystąpiliśmy do pracy, każdy przygotował deser lodowo-owocowy. Desery były pyszne, a potem poszliśmy pojeździć na koniach, popływać łódką, pobawić się na zielonej trawie, pograć w golfa, zjeść pyszne kiełbaski i zrobić pamiątkowe zdjęcie.
Tak wiele się nauczyliśmy na tej wycieczce i tak dobrze się bawiliśmy.
To była WSPANIAŁA WYCIECZKA!!!
To był ciekawy rok z  „MŁODYM BIZNESMENEM”!!!

Cele zaplanowane na ten rok szkolny zostały osiągnięte, umiejętności wzrastają  i będą doskonalone w roku następnym.


 Rok szkolny 2011/2012 

Data: 17.11.2011           
Temat: Wycieczka do Banku PEKAO S.A. w Kluczborku.

Cel:

  • Zapoznanie z pracą w banku.

Nasza pierwsza wycieczka i od razu Bank. Chcemy dowiedzieć się, gdzie przechowuje się pieniądze, na czym polega praca bankowca, co to są kredy ty i lokaty, itd.

Na wycieczce dowiedzieliśmy się dużo ciekawych rzeczy ,min.  wiemy jak wygląda skarbiec, Otrzymaliśmy firmowe „smycze”, długopisy i nową wiedzę.

Data:08.12.2011          
Temat: Nominały różnych krajów, ich liczenie. Zabawa w „Bank”.
 
Cele:

Poznajemy różne waluty i ich nominały.
Sami robimy nowe pieniądze- takie do zabawy

Data:15.12.2011.
Temat: Wycieczka do drukarni. Jak wykonuje się pieniądze, druki?

Cele:

Zapoznać się z pracą drukarni.
Poznajemy maszyny do przycinania papieru.
Widzimy, jak się skleja książki.
Maszyna do kopiowania, ale to nie jest ksero.
Podobnie produkuje się pieniądze ale w całkiem innych drukarniach. Wycieczka była bardzo interesująca.

Data:05.01.2012
Praca dodatkowa: Uczymy się liczyć pieniądze w akcji „Góra grosza”

Cele:

Zawsze najlepiej się nauczymy, gdy sami to zrobimy…
Praca dobrze szła, nawet był czas na pozowanie do zdjęcia.

Data: 12.01.2012
Temat: Podsumowanie I semestru pod hasłem: „Jesteśmy zgraną grupą- dobrze się bawimy i pilnie pracujemy”. Kalendarz- to zarządzanie własnym czasem.

Cele:

  • Pokazanie nabytych umiejętności planowania, analizowania, wnioskowania, uzasadniania, organizowania i oceniania własnego postępowania.
  • Wdrażanie do zabaw grupowych dających możliwość przeżycia pozytywnych doświadczeń społecznych.
  • Nabywanie umiejętności zarządzania własnym czasem -kalendarz.

Data: 16.02.2012.
Temat: Gra stolikowa- „Biznes po europejsku” – poznanie zasad gry, wspólna gra.

Cele:

  • Poznanie zasad gry „Biznes po europejsku”
  • Poznawanie podstawowych pojęć ze świata  biznesu, rozwijanie języka ekonomicznego.
  • Nabywanie umiejętności prawidłowego analizowania, wnioskowania i uzasadniania.

„Biznes po europejsku”  to bardzo ciekawa gra, te waluty, nominały takie duże, różne kraje europejskie, kupno-sprzedaż- zastaw -kredyt -pożyczka, domki, hotele, WIELKI  ŚWIAT-WIELKIE PIENIĄDZE

Data: 29.03.2012
Temat: Wycieczka do restauracji „Złoty pierożek”.

Mama naszej Oli i Agatki otworzyła w grudniu 2011  restaurację „Złoty pierożek”. Otrzymaliśmy zaproszenie i idziemy sprawdzić :Jak rozwija się interes?
Oczywiście zabieramy swój zestaw pytań?

  1. Co skłoniło Panią, do założenia własnego biznesu?
  2. Czy pracowała Pani na etacie, gdzie?
  3. Od ilu lat prowadzi Pani własny biznes?
  4. Czy koszty utrzymania biznesu są duże?
  5. Jakie opłaty musi Pani wykonywać co miesiąc?
  6. Czy sama Pani prowadzi księgowość?
  7. Czy zatrudnia Pani innych pracowników?
  8. Jak Pani reklamuje swoją restaurację?
  9. Czy są u Pani promocje?
  10. Czy posiada Pani własne wizytówki?
  11. Jak wygląda cennik?
  12. Jakie potrawy Pani serwuje?
  13. Jak zachęca Pani swoich klientów, by przyszli ponownie?

W drodze do restauracji humory dopisywały.
Wizyta była bardzo udana, oprócz cennych wiadomości o restauracji, zostaliśmy poczęstowani pysznymi pierogami.

Data: 29.03.2012
Praca dodatkowa: „Kartki świąteczne- wielkanocne”- samodzielne wykonanie produktu i sprzedaż na Kiermaszu wielkanocnym.

Na zajęciach wykonaliśmy karki i ozdoby świąteczne .

Data: 26.04.2012
Praca dodatkowa: Wykonanie prac plastycznych  pod hasłem „Maluj radośnie na wiosnę” na konkurs organizowany przez Bank  SKOK Chmielewskiego.

Samodzielne wykonanie prac wiosennych
Udział w konkursach rozwija zaangażowanie społeczne.
Wycieczka do Banku SKOK- zanieśliśmy prace i poznaliśmy nowy bank.

Data: 17.05.2012
Temat: Zajęcia otwarte dla rodziców. Podsumowanie zajęć w myśl naszego wierszyka:
„Już spotkania nadszedł czas, miło było widzieć was, Omnibusa dziś kończymy , z nowych wiadomości się cieszymy.”

W Sali zabaw dobrze się bawimy.
Wybieramy najlepszą grę planszową.
A na koniec smaczna pizza- może kiedyś sami założymy pizzerię?
I tak, w wesoły sposób zakończyliśmy nasze zajęcia. Przyswoiliśmy sobie dużo wiedzy, poznaliśmy wiele ciekawych form własnej działalności. Rozwinęliśmy swoje umiejętności.

„OMNIBUSA  dziś kończymy z nowych wiadomości się CIESZYMY”.


                                


Projekt "Każdy może zostać Omnibusem" jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Priorytet III - Wysoka jakość systemu oświaty. Działanie - Poprawa jakości kształcenia. Poddziałanie 3.3.4 - Modernizacja treści i metod kształcenia.
Okres realizacji projektu - 01.08.2009r. - 30.09.2012r. Wartość projektu - 7 068 555,00 zł.