Blok D - Młody biznesmen

Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Jana Dzierżona w Kluczborku

Wycieczka do KFC we Wrocławiu

Uczestnicy zajęć bloku D „Młody biznesmen”- grupy Pani Ewy Bar i Pani Marioli Bużowicz-Celnej na zakończenie realizacji projektu udały się na wycieczkę do KFC. Spotkanie przygotował i przeprowadził przedstawiciel firmy Pan Tomasz Bar.

Dowiedzieliśmy się, że marka KFC pochodzi ze Stanów Zjednoczonych. Aby móc pracować pod logiem tak znanej marki, firma Amrest, która jest właścicielem restauracji KFC w Europie Środkowo – Wschodniej, jest zobowiązana płacić franczyzę za wykorzystywanie loga KFC oraz musi spełniać określone wymogi (standardy), które są kontrolowane przez właścicieli marki. Siedziba firmy Amrest mieści się we Wrocławiu.

Logo firmy - skrót KFC pochodzi od pierwszych liter angielskich słów Kentucky Fried Chicken – Smażony Kurczak Kentucky. Przedstawia wizerunek Harlanda Sandersa, który w 1939 roku stworzył tajemniczą mieszankę 11 ziół, dzięki, której kurczak w KFC ma niepowtarzalny smak.

Szyldy i reklama – każda firma jest świadoma, że reklama jest dźwignią handlu, dlatego w kalendarzu marketingowym KFC co 7 tygodni wprowadzane są nowe produkty promocyjne lub odnawiane są już istniejące w menu. Plakaty z nową promocją są umieszczane przed restauracjami oraz w miastach, w których są restauracje KFC. Również w telewizji można oglądać reklamy nowych produktów wprowadzanych do KFC.

Opakowania i produkty – wszystkie opakowania są zaopatrzone w logo i wytwarzane specjalnie dla potrzeb restauracji. Również produkty takie jak, mąka, przyprawy do mąki, marynaty do kurczaka, które tworzą niepowtarzalny smak produktów są dostępne tylko dla KFC. Dystrybucją produktów do KFC zajmuje się firma Eurocash notowana na giełdzie.
Niepowtarzalna, charakterystyczna tylko dla KFC panierka na kurczaku jest uzyskiwana dzięki specjalnym maszynom sprowadzanym aż ze Stanów Zjednoczonych. Kurczak smażony jest w określonej wg standardów temperaturze. Jak każda firma pracująca pod taką znaną marką mamy określone standardy przygotowywania produktów oraz czasów ich przydatności do spożycia. W restauracjach KFC zawsze zjesz świeżego kurczaka. Usmażony kurczak z poprzedniego dnia jest wyrzucany, nigdy nie jest odgrzewany. Dostawy świeżego kurczaka odbywają się trzy razy w tygodniu.

Ubiór pracowniczy – pracownicy na każdym stanowisku mają taki sam ubiór. Przy kasach jest nim koszula w kratę, spodnie i pasek- mężczyźni, a kobiety - spódnice i cieliste rajstopy. W serwisie (stanowiska do przygotowywania kanapek oraz na kuchni pracownicy ubrani są w bordowe t-shirty, czapkę lub daszek, spodnie i pasek- mężczyźni, a kobiety -spodnie lub spódnice i cieliste rajstopy. Wszyscy pracownicy muszą mieć czarne skarpetki oraz czarne buty na gumowej podeszwie. Każdy pracownik posiada identyfikator ze swoim imieniem. Wycieczka do KFC pokazała nam jak ważne są standardy związane z reklamą, ubiorem pracowników. My, nosząc mundurki, też reklamujemy naszą szkołę.

Mieliśmy okazję sprawdzić swoją wiedzę w konkursie zorganizowanym przez przedstawiciela firmy. Dostaliśmy ciekawe nagrody: stację pogodową, zaproszenie do restauracji i kubek z logo KFC. Wszyscy uczestnicy wycieczki na pamiątkę otrzymali mini latarki z logo KFC. Podczas wizyty mogliśmy zaobserwować pracę na poszczególnych stanowiskach. Zostaliśmy poczęstowani kanapkami i napojami firmowymi. Na koniec udanego spotkania zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia.


                                


Projekt "Każdy może zostać Omnibusem" jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Priorytet III - Wysoka jakość systemu oświaty. Działanie - Poprawa jakości kształcenia. Poddziałanie 3.3.4 - Modernizacja treści i metod kształcenia.
Okres realizacji projektu - 01.08.2009r. - 30.09.2012r. Wartość projektu - 7 068 555,00 zł.